čtvrtek 17. listopadu 2011

Zmatený v tmách


Někdy se sám sebe ptám,
proč vidím na plátu jen rez,
na lidech krev, na nebi dým.
Proč v očích smrt mám,
všude je popel, ohně a splín,
v řekách jed, v pohledech strach.
Proč zpěv je jen skřek,
tíseň jak plíseň, jako hnis, jako pach.
Proč uprostřed ničeho,
kde nekvete nic,
proč jen tam musím stát a polykat prach.
Proč místo lidí chodí jen kostry,
co snědli své maso a krev mou chtějí sát,
proč z toho, co zbudují, zůstanou trosky,
proč vidím jen chtíč, bolest, chlad.
Proč mám kousance na tvářích,
ztěžklé kosti
slzy na polštářích,
šelesti na srdci,
a v mozku mor,
proč nadešla hodina, kdy jsem se probudil
uprostřed běsnění, neznámý tvor.
Sám sebe se ptám, sám sobě odpovídám,
sám sebe neslyším a sám si nerozumím.
Sám sobě rádcem, co rozumu nepobral,
zahnaný do kouta světa, co nepoznal.
Sám sebe se ptám, sám si nerozumím.
Sám.
Zmatený v tmách.

2 komentáře:

  1. Daxi, sílu a vytrvalost!:)

    A báseň i s hudbou je silná a moje srdce rvoucí..

    OdpovědětVymazat
  2. Můžu teď být úplně mimo, ale kdyby sis chtěl, Daxi, někdy popovídat, jsem tu...anebo taky ne...ber to jako možnost...někdy pomáhá popovídat si i s úplně cizím člověkem...náhodným kolemjdoucím. A někdy stačí o té možnosti jen vědět.

    OdpovědětVymazat